Het is niet altijd even gemakkelijk om een bedrijf succesvol te maken en te laten blijven. Een succesvol bedrijf haalt voldoende inkomsten binnen om de kosten te kunnen betalen en maakt in het beste geval winst, waarmee bijvoorbeeld nieuwe investeringen kunnen worden gedaan. Het maken van reclame kan een grote invloed hebben op het succes van een bedrijf. Hoe meer mensen weten wat het bedrijf aanbiedt en waar het te vinden is, hoe meer klanten er komen om iets te kopen. Het is echter wel belangrijk om de juiste doelgroep aan te spreken. Wanneer dit niet gebeurt, wordt onnodig veel geld in nutteloze reclame gestoken. Een voorbeeld van effectief reclame maken is narrowcasting. De voordelen van narrowcastingNarrowcasting is het gericht maken van reclame voor een specifieke doelgroep. Door een bepaalde plek te kiezen waar bijvoorbeeld veel mensen van een bepaalde doelgroep komen, wordt ingespeeld op het publiek dat de reclameboodschap te zien krijgt. Narrowcasting gebeurt via digitale schermen met gerichte boodschappen die voor een bepaald publiek bedoeld zijn. Niet alleen de locatie is afgestemd op de doelgroep: ook het tijdstip past bij het publiek dat de boodschap te zien krijgt. De digitale borden waar de boodschappen op te zien zijn kunnen worden gevonden in publieke ruimtes zoals op straat en in cafés. Specifiek reclame makenNarrowcasting kan tegenover broadcasting worden gezet. Bij deze vorm van het uitzenden van reclame ligt de nadruk op het bereiken van zoveel mogelijk mensen: het maakt niet uit wie de boodschap te zien krijgt. Door narrowcasting toe te passen kun je echter inspelen op het publiek dat zich op een bepaald moment op een bepaalde plek bevindt. In de spitsuren zijn er bijvoorbeeld veel werkende volwassenen op straat, terwijl in de avonduren vooral jongeren de stad in gaan. Hier wordt handig op ingespeeld.
|
http://www.leferinkdocumentworks.nl/oplossingen/slimme-software-oplossingen/narrowcasting/ |