Haal je slaaptekort in

Haal je slaaptekort in

Ad-werk

Een student heeft een druk en bruisend leven. Je probeert en te genieten van je studentenleven maar ook nog goede cijfers te halen. Vaak moet hier een paar uurtjes slaap voor worden opgegeven. Met de benodigde cafeïne inname is dit ook makkelijk te doen. Uit onderzoek is echter gebleken dat een langdurig slaaptekort schadelijk kan zijn voor je gezondheid. Niet alleen ga je productiviteit achteruit, ook mentaal zul je je steeds slechter gaan voelen. Het is daarom altijd goed om je slaaptekort op een later moment in te halen.

Een slaapachterstand bouw je op en moet je dus echt op een later moment inhalen. Veel mensen doen dit niet en lossen het slaaptekort op door meer cafeïne naar binnen te werken. Dit is echter zeer schadelijk voor je gezondheid. Niet alleen ga je op een gegeven moment dingen vergeten, je gaat je ook slechter voelen en je weerstand gaat omlaag. Zo kun je sneller ziek worden en deze dingen bij elkaar kunnen ervoor zorgen dat je in een negatieve spiraal terecht komt. Uit onderzoek is gebleken dat powernaps de beste oplossing is voor het wegwerken van een slaaptekort. Hierbij is het wel belangrijk dat de powernap is afgestemd op de hoeveelheid slaap tekort je hebt. Het beste moment van het doen van een powernap is tussen half twee en half vier in de middag. Dit is ook het moment dat veel mensen een dip ervaren in hun energie. Een ideale powernap duurt ongeveer 90 minuten. Wanneer je geen tijd hebt om echt lang te powernaps is 25 minuten ook zeker aan te raden.

Een goed matras van just-dream.nl om op te slapen helpt natuurlijk ook heel erg bij een middagdutje. We zijn allemaal wel eens net op een verkeerde houding in slaap gevallen. Als je dan wakker wordt voel je je alles behalve uitgerust. Het is daarom dan ook van belang om een goede matras te kopen. Deze matrassen zijn er in verschillende vormen en maten. Een matras 120×200 kun je nu kopen bij just-dream.nl.

https://www.just-dream.nl/

Reacties zijn gesloten.