Zorg voor betere antwoorden

Zorg voor betere antwoorden

Tegenwoordig worden onderzoeken via vragenlijsten, enquêtes en peilingen bijna altijd digitaal gedaan. Mensen maken bijna geen gebruik meer van schriftelijke vragenlijsten en ook telefonische onderzoeken komen minder voor. Hetzelfde geldt voor straatonderzoeken waar de laatste jaren nog minder behoefte voor is. Dit heeft te maken met de algemene response op dit soort vragenlijsten. Sinds jaren loopt dit terug en zijn mensen steeds minder bereid om hier hun medewerking aan te verlenen. Wil je als gemeente de mening van een burger over een bepaalde kwestie wilt peilen?  Dan zul je dit op een digitale manier moeten uitvoeren.

 

Schriftelijke enquêtes zijn verleden tijd

Zoals je vaker hoort gaat steeds meer digitaal. Niet alleen omdat het handiger is, maar ook omdat het heel veel tijd bespaart. Mensen zijn druk en hierdoor hebben zij steeds minder behoefte om schriftelijke vragenlijsten te beantwoorden. Hetzelfde geldt voor telefonische onderzoeken. Onderzoekers maken daarom steeds meer gebruik van digitale middelen. Voorheen bestonden deze middelen vooral uit het gebruik van een computer of speciale computer. Door technologische innovaties is het tegenwoordig zelfs mogelijk om deze onderzoeken uit te voeren vanuit een telefoon. Smartphones zijn de laatste jaren enorm slim geworden en beschikken nu over de kracht van een kleine computer. Hierdoor, zijn de mogelijkheden voor het toepassen van enquêtes enorm toegenomen. Mobiele telefoons worden nu onder andere gebruikt voor het uitvoeren van interne en externe onderzoeken binnen een gemeente. Volgens veel verschillende gemeente heeft dit een aantoonbaar effect.

 

Apps en de invloed op vragenlijsten

Tegenwoordig zijn mensen enorm druk en geven aan dat ze nooit ergens tijd voor hebben.

 Voor veel mensen is dit ook het geval, maar er zijn ook heel veel mensen die hun kostbare tijd verdoen aan het swipen,scrollen of appen op de telefoon. Deze soort mensen zijn dus vooral op hun telefoon actief en brengen hier ook een groot deel van hun dagelijkse tijd door. Mensen zijn hierdoor veel makkelijker te bereiken voor bijvoorbeeld het invullen van vragenlijsten. Mensen zullen daardoor meer bereid zijn vragenlijsten in te vullen door het gebruik van een participatie app. Ze hoeven minder moeite te doen en daardoor zullen ze ook hogere kwaliteit antwoorden op leveren. Deze hogere kwaliteit antwoorden zullen uiteindelijk een beter resultaat opleveren. Het inzetten van dergelijke apps bij enquêtes , peilingen of vragenlijsten wordt hierdoor steeds belangrijker en zal de invloed van deze ontwikkelingen alleen maar blijven toenemen. Een participatie app is  veel sneller wat dus zal zorgen voor minder frustratie op het gebied van laadtijden.

https://www.gemeentepeiler.nl/participatie-app/

Reacties zijn gesloten.