Webinar-tools en hoe ze te gebruiken

Webinar-tools en hoe ze te gebruiken

Er is een hele lijst met tools die het organiseren van een Webinar efficiënter kunnen maken, een aantal voorbeelden zijn bijvoorbeeld www.yourwebinar.nl of Webinarjam. Deze tools zorgen ervoor dat de hoeveelheid know-how die de organisator nodig heeft aanzienlijk minder is. Met een aantal van deze tools is het ook mogelijk om vooraf opgeslagen onderdelen van een Webinar live af te spelen.

Deze tools maken het in veel gevallen ook mogelijk om de Webinar met commentaar en de vragen van het publiek on-demand terug te kijken. Naast Yourwebinar is er bijvoorbeeld Getresponse. Dit is een online-marketing-platform met een grote hoeveelheid mogelijkheden en functionaliteit. Naast bijvoorbeeld e-mailmarketing biedt dit systeem een mogelijkheid om op een geïntegreerde wijze Webinars aan te bieden om conversie van andere tools te optimaliseren. 

Naast het gebruiken van een Webinar om conversie te verhogen is er natuurlijk ook de mogelijkheid om een Webinar te gebruiken als middel om leads te genereren. Er zijn op dit gebied ook een aantal studies gedaan naar aanleiding van een Webinar georganiseerd door The Recall en Arketi Group. Deze Webinar is een richtlijn geworden voor marketeers overal omdat deze op een herhaalbare manier goede resultaten haalde. Door middel van deze serie Webinars heeft dit bedrijf een gemiddelde van 290.000 dollar aan potentiele klanten binnengehaald per Webinar. 

Deze doelen hebben zij gehaald met hun zogenaamde “Roadmap to Total Information management” waarmee zij bewezen dat sterke content en een call-to-action sleutelfactoren zijn in een effectieve Webinar!

Reacties zijn gesloten.