Wat zijn de Google Ads trends van het moment?

Wat zijn de Google Ads trends van het moment?

Ad-werk

Online zichtbaarheid is ontzettend belangrijk. Op lange termijn doe je dat door te investeren in SEO, op korte termijn kunnen online advertenties je daarmee helpen. Denk bijvoorbeeld aan social media ads in Facebook en Instagram, display ads op nieuwssites of natuurlijk Google Ads in de zoekresultaten. 

Vooral in Google Ads verandert er constant zo veel. Google rolt regelmatig updates uit en daarom is het belangrijk om als online marketeer op de hoogte te blijven. Online marketing bureau Brandfirm schreef onlangs een zeer uitgebreid artikel over Google Ads, waarin ook de laatste trends werden benoemd. Die vertellen we je in dit artikel!

  1. Google Ads gaat meer automatiseren

Google Ads is steeds meer aan het automatiseren. Dat gaan we in de tweede helft van 2021 nog meer merken. Deze automatisering maakt het adverteren nog makkelijker dan het nu is. De aanbevelingen die Google je geeft, worden nu op zo’n manier geautomatiseerd dat ze in de toekomst meer kliks of conversies kunnen opleveren. 

Het nadeel van deze automatisering is dat Google Ads minder transparant wordt dan dat het nu is. Op sommige gebieden heb je daarom als ondernemer geen invloed meer. 

  1. Ook meer automatisering in Smart Shopping

De advertentiesoort Smart Shopping bestaat al, maar wordt komende tijd nóg populairder. De verwachting is dat er ook hier automatisering plaats gaat vinden waardoor jouw product automatisch op YouTube, Gmail, Display Advertising en Shopping Ads in de SERP te zien is. Dit klinkt veelbelovend. 

  1. Nieuwe biedstrategie: Doel-POAS

De doel-POAS strategie is een strategie waar al lange tijd over wordt gespeculeerd. De kans is toch wel groot dat dit in de tweede helft van 2021 gaat worden uitgerold. Doel-POAS staat voor Profit On Ad Spend. Dit betekent dat de strategie gericht is op winst, in plaats van rendement, wat we bij ROAS gewend zijn. 

Met de doel-POAS strategie zul je meer inzicht hebben in hoeveel een advertentie je concreet zal opleveren. We hopen daarom ook dat we deze Google Ads biedstrategie binnenkort zelf kunnen gebruiken.

Wil je zeker weten dat je op het juiste moment inspeelt op deze trends? Dan kun je natuurlijk ook altijd Google Ads uitbesteden bij een online marketingbureau. Dan weet je zeker dat jij op een slimme manier je advertenties inricht.  

Reacties zijn gesloten.