Nomofobie staat voor no mobile phobia. Het is een term van de laatste jaren waarbij men kennis maakt met een grote angst om niet meer telefonisch bereikbaar te zijn. Door de ontwikkeling van de smartphone zijn we steeds beter bereikbaar geworden, we kunnen steeds meer met onze telefoon en mensen zijn er ook afhankelijker van. Sommigen slaan hier echter een beetje in door en door er alles aan om overal gebeld te worden. De echte nomofoob is blij met de nieuwe functie van waterdichte telefoon, zo kan hij zijn Facebookfeed ook onder de douche checken en zijn Instagram updaten. Een gemiddelde nomofoob kijkt meer dan 200 keer per dag op zijn telefoon en vertoond de volgende symptonen:
In de wereld van de psychologie wordt het fenomeen steeds vaker erkent en meer omschreven. Voor mensen met een zeer ernstige nomofobie kan het een flinke belemmering in het dagelijks leven opleveren. Wil je weten of je zelf nomofobie hebt? Druk een stopwatch in elke keer als jij je telefoon pakt en zie hoe veel tijd je verspilt door te zoeken naar kattenfilmpjes, bloopers en opsporingsberichten. Uiteraard is het voor sommige mensen wel een vereiste om veel bereikbaar te zijn. Een mooi voorbeeld zijn zakelijke gebruikers, stel een belangrijke klant belt net als jij in een vergadering zit, je wilt ook niet de belangrijke punten missen. Bizziphone heeft een geweldige oplossing bedacht zodat jij je geen zorgen over ontevreden klanten hoeft te maken. Door middel van een antwoordservice staat een medewerker van het callcenter jouw klanten vriendelijk en professioneel te woord. Ze zijn getraind om antwoord te geven op veel gestelde vragen of kunnen afspraken voor je inplannen, daarnaast is het ook altijd mogelijk om te zorgen dat alleen een boodschap wordt aangenomen. Een antwoordservice kan je zien als een slim en persoonlijk antwoord apparaat. |
https://www.bizziphone.com |